Asli Günah Hakkinda Kitab-i Mukaddes ve Kur`an Ne Diyor?

   Pavlos kendine vahyedildiğini iddia ettiğiİncilinin inanç merkezi olarakHz.Adem`in ilk gunahı işlemesiyle birlikte insanlığın asli günah ile doğduğunu ve tüm yeni doğanların doğrudan bu suçu yüklendiği fikrini savunur:

Tanrı, günahı bilmeyen Mesih’i bizim için günah sunusu yaptı. Öyle ki, Mesih sayesinde Tanrı’nın doğruluğu olalım.2.Kor.5:21

 Günah bir insan aracılığıyla, ölüm de günah aracılığıyla dünyaya girdi. Böylece ölüm bütün insanlara yayıldı. Çünkü hepsi günah işledi… İşte, tek bir suçun bütün insanların mahkûmiyetine yol açtığı gibi, bir doğruluk eylemi de bütün insanlara yaşam veren aklanmayı sağladı. 19 Çünkü bir adamın sözdinlemezliği yüzünden nasıl birçoğu günahkâr kılındıysa, bir adamın söz dinlemesiyle birçoğu da doğru kılınacaktır.Rom. 5:12,18-19

Zira Pavlos Mesih tekrar dirilmediyse imanımız boştur demişti:

Mesih dirilmemişse, bildirimiz de imanınız da boştur. Bu durumda Tanrı’yla ilgili tanıklığımız da yalan demektir. Çünkü Tanrı’nın, Mesih’i dirilttiğine tanıklık ettik. Ama ölüler gerçekten dirilmezse, Tanrı Mesih’i de diriltmemiştir. Ölüler dirilmezse, Mesih de dirilmemiştir. Mesih dirilmemişse imanınız yararsızdır, siz de hâlâ günahlarınızın içindesiniz. Buna göre Mesih’e ait olarak ölmüş olanlar da mahvolmuşlardır. Eğer yalnız bu yaşam için Mesih’e umut bağlamışsak, herkesten çok acınacak durumdayız.1.Kor.15:14-19

   Pavlos`un getirdigi yeni öğretiye gore Hz.İsa Mesih, insanlığı Hz.Adem’in suçundan kurtarmak icin yeryuzune gonderilen gunahsiz kurbandir. Suç dahi islememis yeni doganlar yani gunahkarlar icin masum birinin canina kıyılmıştı. Bu dine gore vaftiz gunahlardan arinmanin ilk asamasi idi.

   Kur`an-i Kerîm`in esası olan anlayış ise her nefsin kendinden sorumlu olmasidir. Zerre kadar iyilik sahibi biri onun karsiligi olan iyiligi gorecektir. Yapilan kotulukler icin de aynisi doğrudur. Zerre kadar kotuluk yapan birisi onun sonucuna katlanacaktir. Hic kimse bir baskasinin gunahini sirtlanmayacaktir. (Fâtır,18)   

    Kur`an-ı Kerîm göre Hz.Adem`in kesbettigi ilk hata olan unutma yine onun tovbesi ile affedilmisti.(Tâhâ, 121-122)Kur`an-ı Kerîm’de(Bakara.36) bu günah olarak bile sayilmayip İslami yorumda unutmaya bagli “Zelle”olarak adlandirılır. Islam inancinda peygamberler gunahsiz ve ornek yaradilisa sahip insandirlar.

 Konuya Eski Ahit`in bakisini bir inceleyelim:  

  “Suç işleyen can, ölecek olan odur; babanın fesadını oğul taşımaz ve oğlun fesadını baba taşımaz; sâlihin salâhı kendi üzerinde olur, kötünün kötülüğü de kendi üzerinde olur. Ve kötü adam, işlemiş olduğu suçların hepsinden döner ve bütün kanunlarını tutar ve hak olanı, doğru olanı yaparsa, elbette yaşayacak, ölmeyecektir. Yapmış olduğu günahlardan hiçbiri ona karşı anılmayacaktır. İşlediği salâhda yaşayacaktır.” (Hezekiel 18:20-22)

Kitab-ı Mukaddes`in Eski Ahit bolumu sasirtici bir bicimde Yeni Ahit ile celismektedir. Zira Suleyman Peygambere atfedilen kitaba gore iyi insanlarin hatalari kotulere yikilacaktir.!

  “Kötü adam, sâlihin fidyesidir. Hâin adam da doğruların.” (Süleyman’ın Meselleri, 21/18)  

 Peki, Hz.İsa as çocukların gunah ile dogmasi meselesi icin ne düşünürdü?

O sırada bazıları küçük çocukları İsa’nın yanına getirdiler; ellerini onların üzerine koyup dua etmesini istediler. Öğrenciler onları azarlayınca İsa, “Bırakın çocukları” dedi. “Bana gelmelerine engel olmayın! Çünkü Göklerin Egemenliği böylelerinindir.” (Matta 19:14)

   Cennete günahkar kimselerin giremeyecegi aciktir. Oyle ki oraya sadece gunahtan arinip cocuklar gibi masum olanlar girebilirler. Isa (as) asli gunah sucunu hicbir zaman agzina almamistir. Bunun sonradan bir icat oldugu ortadadir. Hz. İsa asli günah felsefesini duysa şüphesiz çok şaşıracaktı!

   Kendisi Roma vatandasi olan ve Grek kulturunun etkisindeki Tarsus`ta bu fikirlerden etkilenen Pavlos, sadece hayallerde gordugu Mesih`e ithaf ettigi inanci kendine has bir gizem dini olarak aciklar. Şunu değerlendirmekte yarar var ki Pavlos, Hz.Isa`nin mesajini hic anlamamistir. Örneğin Vahyin kaynağı hadisesini ele alalim.

Hz.Isa`ya göre vahyin kaynagi Allah`tır. Yuhanna İncilinde Hz.İsa’ya şu sözler atfedilir: 

Onlara senin sözünü ilettim. Onları gerçekle kutsal kıl. Senin sözün gerçektir.” Yuh.14:14-17

Pavlos`a gore ise vahyin sahibi İsa Mesih’tir. Ilahi sirlarin kaynagi ve yetkisi ondadır:

Galatyalilara mektupta Pavlos şöyle diyecektir:

 “Ben bu müjdeyi insandan almadım, kimseden de öğrenmedim. Bunu bana İsa Mesih vahyetti. Gal. 1: 12-14

Görüldüğü gibi Pavlos, Hz.İsa’nın öğretilerini sistematik bir şekilde dejenere etmiştir..

 

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s